Longchamp, fırsat eşitliğini garanti altına almaya ve kapsayıcı bir çalışma ortamını teşvik etmeye özen gösteriyor. Fransa’da Longchamp’ın Engellilik Misyonu, engelli çalışanların tanınmasını ve iş gücüne entegre edilmesini desteklemeyi amaçlıyor; böylece iş yerinde ihtiyaç duydukları düzenlemelerden faydalanmaları sağlanıyor. 2023’ten bu yana düzenlenen “DuoDay” etkinlikleri, engelli bireylerin gönüllü bir profesyonelle birlikte bir mesleği keşfetmelerine olanak tanıyarak kapsayıcılığı teşvik ediyor.
Ayrıca Longchamp, dünya genelinde çalışanlarının %80’inin kadın olmasından hareketle, tüm iştiraklerinde Fransa’da geçerli olan doğum ve babalık izni süresini standart olarak uyguluyor. Bu uygulama, 19 ülkede genç ebeveynlerin koşullarını iyileştirmeye yardımcı oluyor.
Longchamp’ta çeşitlilik bir zenginlik, kapsayıcılık ise önceliktir.
Longchamp, özellikle üretim sahalarında uygulamalarını uyarlayarak çalışanlarının fiziksel ve ruhsal sağlığına özen gösterir. 2023 itibarıyla, Fransa’daki tüm atölyelerde her iş gününün başında kas aktivasyonunu teşvik eden bir eğitim programı hayata geçirilmiştir. “Kas Uyandırma” olarak adlandırılan bu uygulama, her gün farklı bir deri ustası tarafından gerçekleştirilir ve çalışma süresi içinde uygulanır.
Ayrıca, Aralık 2024’te Longchamp, etik ihlallerin veya güvenlik, sağlık ya da insan haklarına yönelik tehditlerin anonim şekilde bildirilmesini sağlayan, gizliliği ve muhbirlerin korunmasını güvence altına alan bir etik ihbar sistemi oluşturmuştur.Herkesin ihtiyaçlarına duyarlı olan Longchamp, özellikle yıllık sosyal barometre aracılığıyla, açık ve yapıcı bir sosyal diyalogu teşvik ederek çalışanlar için destekleyici ve duyarlı bir çalışma ortamı oluşturmayı amaçlar.
Longchamp, 2004 yılından beri ANDAM (Ulusal Moda Sanatlarını Geliştirme Derneği) jüri üyesi olarak genç moda tasarımcılarını maddi ve lojistik destekle desteklemektedir. 2019 yılında başlatılan Longchamp Re-Play programı, genç tasarımcıların markanın kullanılmayan stoklarına erişimini sağlayarak desteklenmelerine ve öne çıkarılmalarına olanak tanımıştır. 30’dan fazla genç yetenek bu programdan faydalanmıştır. Longchamp ayrıca, kadınların istikrarlı bir işe erişimini iyileştirmek için ANAKA Madagaskar STK’sını desteklemektedir. 2024 yılında bu iş birliği, markanın zanaatkarlık bilgisini, kadınların finansal bağımsızlığını ve çocuklarının eğitimini destekleme taahhüdünü simgeleyen yeni bir Le Pliage file çanta edisyonunun ortaya çıkmasını sağlamıştır.
Longchamp, 1948’de logosunu tasarlayan illustratör Turenne Chevallereau’dan bu yana süregelen sanatsal mirasına sadık kalarak cesur sanatsal iş birliklerini teşvik etmeye devam etmektedir. Bu iş birlikleri, yeni yükselen tasarımcılardan tanınmış sanatçılara kadar geniş bir yelpazeyi kapsar ve markanın öncü ruhunu zenginleştirir. Özel koleksiyonlar yaratmanın yanı sıra, Longchamp sanatçıların eserlerini mağazalarında sergileyerek sanatı herkes için erişilebilir kılar. Bu alanlar, sanat ile izleyicisini buluşturan gerçek buluşma noktaları haline gelirken, toplumsal temalar etrafında aktif sanatçıları da ön plana çıkarır.